Witaj na blogu MARIUSZSADURSKI.PL! Poznaj inspirujące przykłady najbardziej pomysłowych kampanii reklamowych, które przedstawia ekspert Mariusz Sadurski.

niedziela, 13 lutego 2011

Cappuccino - nietypowy nośnik reklamowy?

Idziesz do ulubionej kawiarni. Jak zwykle zamawiasz ulubione cappuccino i spokojnie czekasz na Twoją kawę. Właśnie ten moment portal Expedia.de postanowił wykorzystać w pomysłowej i przyciągającej uwagę akcji z 2008 roku...

Tą nietypową akcję przeprowadzono w Niemczech w sieci kawiarni Deli Star
(www.delistar.de). Klienci, którzy zamówili cappuccino, otrzymali kawę z przekazem reklamowym widocznym na spienionym mleku. Dodatkowo pod filiżanką kawy umieszczono obrandowaną papierową podkładkę ze szczegółami oferty. Tej samej, którą klient przed momentem zobaczył w swoim cappuccino!

Pomysł i koordynacja akcji: agencja Serviceplan Munich.

Promocja na cappuccino

Expedia.de na kawie

Dlaczego akcja Expedia.de została dobrze odebrana? Cappuccino to kawa rodem z Włoch, zaś przekaz nakłaniał do rezerwacji biletów lotniczych właśnie do tego kraju.

Powyższy przykład dowodzi, że w marketingu należy poszukiwać miejsc teoretycznie wolnych od reklam. Dzięki elementowi zaskoczenia przekaz reklamowy Twojej marki ma szansę na długo pozostać w pamięci odbiorców.

Zostań fanem bloga na Facebooku!
Źródło:
directdaily.blogspot.com

2 komentarze:

  1. Touroperatorzy oraz linie lotnicze tego typu akcje mogą przeprowadzić w polskich kawiarniach. Można bazować nie tylko na kawie, ale także na deserach, lodach czy wyszukanych drinkach.

    Wg mnie ciekawym pomysłem byłaby współpraca tanich linii lotniczych z barami mlecznymi i stołówkami studenckimi. Żywi się tam duża część studentów. A Ci latają dość dużo i zwykle po kosztach.

    Pozdrawiam,
    Mariusz Sadurski

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł z tym napisem na cappuccino!

    OdpowiedzUsuń