Witaj na blogu MARIUSZSADURSKI.PL! Poznaj inspirujące przykłady najbardziej pomysłowych kampanii reklamowych, które przedstawia ekspert Mariusz Sadurski.

środa, 10 sierpnia 2011

Czy świat jest zadowolony, że Polska istnieje?

Rozpoczynam dziś Czytelnię - nowy dział na mariuszsadurski.pl. Czytelnia to wybrane artykuły na temat PR i marketingu w turystyce. Dziś polecam Wam artykuł Ziemowita Szczerka z Interia.pl o marce Polski na arenie międzynarodowej...

Z artykułu dowiemy się, że marka "Polska" zajmuje 82 miejsce w rankingu najlepszych marek państw. Jesteśmy za Ghaną, Wenezuelą, Bułgarią, Tanzanią, Indonezją, Kenią, Panamą a nawet Albanią, Botswaną i Peru.

Autor poddaje analizie wpływ rządu PO i PiS na postrzeganie Polski w Europie i na świecie. Opisuje ponadto kampanie promujące Polskę, Rosję, Białoruś, Litwę, Ukrainę i Estonię.

Gorąco zachęcam do lektury i czekam na Wasze komentarze.



Czy świat jest zadowolony, że Polska istnieje?
Autor: Ziemowit Szczerek

Kiedy państwo ma dobrą markę? Specjalista w tym zakresie, Simon Anholt, twierdzi, że wtedy, kiedy "inni ludzie na świecie cieszą się, że to państwo istnieje". Jaką więc mamy markę? Czy świat jest zadowolony, że Polska istnieje?

Sporo się ostatnio mówi o "marce Polski". Marka Polski - jak każdy inny oręż, którym da się grzmocić po głowach, jest wykorzystywana w walce politycznej. PO z chwalenia się coraz lepszym wizerunkiem Polski w świecie robi wyborczą broń, a PiS upiera się, że PO tę markę psuje. PO-wcy uważają z kolei, że nikt po PRL-u nie zaszkodził wizerunkowi Polski za granicą tak, jak właśnie Prawo i Sprawiedliwość. Nie tylko PO-wcy zresztą. W fachowym świecie szerokim echem odbiła się historia, jak to guru światowego nation-brandingu, Wally Olins, wynajęty do kreowania marki naszego kraju za granicą, zrezygnował z funkcji dwa lata po dojściu PiS do władzy. Uznał, że rząd niszczy wszystko, co udaje mu się osiągnąć.

Czytaj całość na:
http://fakty.interia.pl/tylko_u_nas/news/czy-swiat-jest-zadowolony-ze-polska-istnieje,1676720,3439



Na zakończenie świetny film (znajdziecie go również w artykule) promujący Rosję jako organizatora mistrzostw świata w piłce nożnej w 2018 roku



Zostań fanem bloga na Facebooku!
Źródło: interia.pl i www.youtube.com

1 komentarz:

  1. Zawsze byłem pełen podziwu dla ludzi reklamujących markę Botswany, Namibii, RPA.
    Od dawna kraje te zrozumiały że nie ma co liczyć na dochody z przemysłu. Dlatego powstały projekty rządowe, przeznaczono ogromne sumy pieniędzy, politycy zaczęli reklamować turystykę. Nelson Mandela, Desmond Tutu i inni mająwielki wkład w reklamie atrakcji turystycznych. Dzięki temu Kapsztad co roku wygrywa różnego rodzaju światowe konkursy na najpiękniejsze miasto świata.
    Sam fakt że Kapsztad jest piękny nie wystarczy żeby wygrać konkurs. Musi to być poparte reklamą. Tak samo wybory 7 Nowych Cudów Swiata. Góra Stołowa została dodana dzięki wysiłkowi całego narodu i polityków.
    W konkursie tym było też polskie miejsce na Mazurach. Jestem pewien, że polskie władze nie zrobiły wystarczająco dużo żeby to wygrać.
    Wyniki tej kampanii przekroczyły moje oczekiwania. Już teraz przemysł turystyczny przynosi więcej zysku w RPA niż wydobycie złota. W dodatku powstało wiele nowych miejsc pracy.
    Moim zdaniem w Polsce nie umiemy tego robić.

    OdpowiedzUsuń