Witaj na blogu MARIUSZSADURSKI.PL! Poznaj inspirujące przykłady najbardziej pomysłowych kampanii reklamowych, które przedstawia ekspert Mariusz Sadurski.

poniedziałek, 20 grudnia 2010

Linie lotnicze i piłka nożna

Futbol to najpopularniejszy i najchętniej oglądany sport na świecie. Właśnie dlatego wiele marek inwestuje w sponsoring piłkarski. Robią to także linie lotnicze. Szczególnie aktywne na tym polu są linie Emirates, Turkish Airlines i Virgin Atlantic...

Pionierem na rynku lotniczym, który wykorzystuje piłkę nożną w strategii marketingowej jest Emirates. Linia ta od 2004 roku wspiera jako sponsor główny Arsenal Londyn. Logo przewoźnika można zobaczyć na koszulkach Kanonierów. Co więcej, oddany w 2006 roku nowy stadion nosi nazwę Emirates Stadium.

Ciekawym z punktu widzenia public relations jest również fakt, że Emirates w latach 2001-2004 był głównym sponsorem innej drużyny z Londynu - Chelsea.

Łukasz Fabiański - polski bramkarz w bluzie Arsenalu


Stadion Arsenalu


Emirates sponsorują także inne znane europejskie kluby takie jak: AC Milan (Włochy), Olympiacos CFP (Grcja), Hamburger SV (Niemcy) i Paris Saint-Germain FC (Francja).

W 2010 roku linie Emirates zostały Oficjalnym Partnerem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, które odbyły się po raz pierwszy w Afryce (RPA).



Innym przewoźnikiem lotniczym, który chętnie łączy promocję z piłką nożną są tureckie linie lotnicze. Turkish Airlines poprze promocję znanych drużyn piłkarskich docierają ze swoją marką do nowych grup docelowych.

W styczniu 2010 roku linie podpisały trzyletnią umowę z hiszpańskim zespołem FC Barcelona, tym samym zostały oficjalnym sponsorem jednej z najbardziej rozpoznawalnych drużyn globu. Zobaczcie, jak Turkish Airlines wykorzystuje współpracę z FC Barcelona.

Podpisanie kontraktu
Podpisanie kontraktu

Reklama linii z wykorzystaniem piłkarzy FC Barcelona
Reklama Turkish Airlines z wykorzystaniem graczy FC Barcelona

Samolot w charakterystycznych barwach FC Barcelona


Spot Turkish Airlines - FC Barcelona


Turkish Airline, podobnie jak Emirates, promuje się na rynku brytyjskim. Od stycznia 2010 roku linia wspiera również legendarny klub Manchester United. Na mocy umowy z klubem, linia lotnicza wykorzystuje w strategii komunikacji wizerunek graczy Czerwonych Diabłów, co możecie zobaczyć w poniższej reklamie.

Prezentacja


Obrandowany samolot Turkish Airlines i MU


Spot Turkish Airlines z gwiazdami Manchester United


Innym dobrym "piłkarskim" przykładem jest Virgin Atlantic, który w 2010 roku został oficjalnym partnerem lotniczym reprezentacji Anglii, która wybierała się na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w RPA.

Warto dodać, że drużyna narodowa Anglii zwykła korzystać przy zagranicznych meczach z usług narodowego przewoźnika, czyli British Airways. Tym bardziej należy docenić wysiłki Sir Richarda Bransona, prezesa Virgin Atlantic.

Reklama Virgin Atlantic


PR - wylot reprezentacja Anglii do RPA


Zostań fanem bloga na Facebooku!
Źródło:
www.hurriyetdailynews.com
www.virgin-atlantic.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz